October 3 - Faith and Portion 신앙과 분깃
October 3 - Faith and Portion
“LORD, you have assigned me my portion and cup; you have made my lot secure.” - Psalms 16:5
As used in the Old Testament, references to a "portion" implied sharing in something. It also suggested that with which a person was gifted, or allotted, either in life or some other situation (Ecclesiastes 9:9). To say that God is one's "portion" is to celebrate being part of the family of God (Galatians 4:5; 1 John 3:1). Similar symbolism comes in the concept of a "cup;" this can also refer to something a person has been assigned or allotted, for good or for bad (Matthew 20:22; 26:39).The Levites were the tribe who received no land in Canaan but were honored with priestly duties. Their "portion" was God: "You shall have no inheritance in their land, neither shall you have any portion among them. I am your portion and your inheritance among the people of Israel" (Numbers 18:20). This idea is part of the reference to "lines" in the following verse (Psalm 16:6). Likewise, David's most valuable inheritance was his relationship with the LORD. God is all David needs. In Psalm 23:1, David confesses, "The LORD is my shepherd; I shall not want."Psalm 73 reveals how Asaph wondered why the wicked prospered, but he didn't (Psalm 73:2–3). However, he learned to see matters from the LORD's perspective. He concluded, "Whom have I in heaven but you? And there is nothing on earth that I desire besides you [the LORD]" (Psalm 73:25). The believer whose attitude matches that of David and Asaph enjoys true riches and perfect peace (1 Timothy 6:6).
A trusting relationship with another human being is established after an in-depth encounter with the person. Our relationship with God also is established when our confession of faith merges with the promises of God.
That is why the LORD gave us this great commandment: We love God first and our neighbor. People do not understand God’s purpose in creating human beings because people value things more than relationships, i.e., a relationship with God and our neighbor. Only when we love God—and were created to love Him—will we be able to love our neighbor.
All confessions made to God in the Psalms come from the psalmist's relationship with God. The psalmist contemplates the portion and the lot God has secured for him (Psalm 16:5). God alone is our inheritance and portion. The inheritance and the portion God gives to us have spiritual implications. It implies that God gives spiritual inheritance and that He is the portion, the lot, and the cup of blessing. David sings, “You prepare a table before in the presence of my enemies. You anoint my head with oil; my cup overflows” (Psalms 23:5).
God is not just our spiritual portion in the future but also our earthly portion in the present. The word “lot” is that portion of land that is given to a person to possess after the land has been divided (Numbers 18:6).
We see this term in Psalm 16:6, “The boundary lines have fallen for me in pleasant places; surely I have a delightful inheritance.” Hence, we ought to know that we, too, have a delightful inheritance and that the LORD Himself is our inheritance.
Apostle Paul said, “The Spirit himself testifies with our spirit that we are God’s children. Now if we are children, then we are heirs of God and co-heirs with Christ, if indeed we share in his sufferings so that we may also share in his glory” (Romans 8:16-17). We are to walk with the LORD even in suffering as the heirs of God.
Today’s Prayer: Pray for special encouragement for teachers as they educate. Pray that parents will support teachers who seek what is best for students.
Prayer Pointer: More things are wrought by prayer than this world dreams of. – Alfred LORD Tennyson
Bible Reading: Isaiah 27-28; Ephesians 5
10월3일 - 신앙과 분깃
“여호와는 나의 산업과 나의 잔의 소득이시니 나의 분깃을 지키시나이다” - 시16:5
구약에서 사용되고 있는 "분깃”에 관한 말씀은 무엇인가를 나누는 것을 의미했습니다. 그리고 한 사람의 삶가운데서 또는 어떤 상황속에서 하나님이 주신 재능을 분배 받았거나 할당으로 주어진 것을 말합니다(전 9 : 9). 하나님께서 자신의 "분깃"이라고 하신 것은 하나님의 가족의 일원이 된 것을 축하하는 말입니다(갈 4:5; 요일 3:1). 구약의 비슷한 상징적인 단어인 "잔"의 개념도 좋고 나쁘고를 떠나서 분배되거나 할당된 것을 나타내는데 사용합니다 (마 20:22; 26:39).
레위지파 사람들은 가나안의 땅을 분배받지 못했지만 제사장의 영예로운 직무를 받은 지파였습니다. 레위인의 "분깃"은 하나님이었습니다. "너는 이스라엘 땅에 기업도 없겠고 그들 중에 아무 분깃도 없을 것이니 내가 이스라엘 자손 중에 네 분깃이요 네 기업이니라"(민 18:20). 여기의 개념은 6절의 "줄로 재어준 구역"을 의미합니다(시 16:6). 다윗의 가장 소중한 기업은 은 하나님과의 관계였고 그에게 필요한 것은 하나님이 자신이었습니다. 시편 23편 1절에서 다윗은 "여호와는 나의 목자시니 내게 부족함이 없으리로다"라고 고백합니다.
아삽은 시편 73편에서 악인이 왜 번성하는지 궁금했다고 하지만 다윗의 생각은 달랐습니다(시편 73:2-3). 그는 먼저 모든 것을 하나님의 관점에서 보는 법을 배워서 "하늘에서는 주외에 누가 내가 내게 있으리요 땅에서는 주 밖에 내가 사모할 이 없나이다"(시 73:25)라고 고백합니다. 다윗과 아삽의 마음 가짐을 가진 그리스도인들은 진정한 부와 완전한 평화를 누리게 됩니다(딤전 6:6).
사람과의 신뢰 관계는 뜻깊은 만남이 있은 후에 확립되기 시작합니다. 하나님과 우리의 신뢰 관계도 하나님이 약속과 우리의 신앙 고백이 하나가 될 때 확립되기 시작합니다. 그래서 주님은 우리에게 하나님을 사랑하고 이웃을 사랑하라는 큰 계명을 주셨습니다. 사람들은 하나님과 이웃을 사랑하는 관계보다 새상의 물질을 더 중요하게 생각하기 때문에 인간을 창조하신 하나님의 목적을 이해하지 못합니다. 우리가 하나님을 사랑하도록 창조되었다는 것을 깨달을 때에만 우리는 이웃을 사랑할 수 있습니다.
시편에 나오는 모든 하나님께 대한 모든 고백은 시편 저자 자신과 하나님의 관계에서 시작된 것입니다. 시편 기자는 하나님께서 자신을 위해 준비해 놓으신 분깃과 기업을 항상 묵상합니다(시 16:5). 오직 하나님만이 우리의 기업과 분깃이 되시며 하나님께서 주시는 기업과 분깃은 영적인 의미가 있습니다. 이것은 하나님께서 우리의 영적인 기업이 되시고 그분 자신이 축복의 븐깃과 잔이 되신다는 것을 의미합니다. 다윗은 "주께서 내 원수의 목전에서 내게 상을 차려 주시고 기름을 내 머리에 부으셨으니 내 잔이 넘치나이다”(시 23:5) 라고 노래 합니다.
하나님은 미래의 우리의 영적 분깃이 되시고 현재의 이 세성에서도 우리의 분깃이 되십니다. 나의 "산업”이라는 단어는 토지 분배후에 주어지는 땅의 구역의 의미가 있습니다(민 18:6). 시편 16:6에서 "내게 재어 준 구역은 아름다운 곳에 있음이여 나의 기업이 실로 아름답도다." 라고 말씀합니다. 그러므로 현재에도 우리에게도 즐거운 기업이 있으며 주님 자신이 우리의 기업이라는 것을 알아야 합니다.
사도 바울은 "성령 친히 우리의 영과 더불어 우리가 하나님의 자녀인 것을 증언하시나니 자녀이면 또한 상속자 곧 하나님의 상속자요 그리스도와 함꼐 한 상속자니 우리가 그와 함께 영광을 받기 위하여 고난도 함께 받아야 할 거이니라”(롬 8:16-17) 라고 말합니다. 우리는 하나님의 상속자로서 고난 중에도 주님과 동행하는 삶을 살아가야 합니다.
오늘의 기도: 교사들이 교육할 때에 특별한 위로를 받을 수 있도록 기도하고, 학부모들이 교사들을 지원하여 학생들에게 최상의 교육을 시킬 수 있도록 기도하십시오.
기도 지침: 이 세상이 꿐구는 것 보다 많은 일들이 기도로 이루어졌다. 알프레드 테니슨
성경 읽기: 이사야 27-28장; 에베소서 5장