October 8 - Gospel Evangelism 복음 전도
October 8 - Gospel Evangelism
“…explaining and proving that Christ had to suffer and rise from the dead. ‘This Jesus I am proclaiming to you is the Christ,’ he said.” - Acts 17:3
Paul preached this in Pisidian Antioch (Acts 13:26-47) and likely every other city with a strong Jewish population. Isaiah 50:6 speaks of one whose enemies beat Him, pull out His beard, and spit on Him. Isaiah 52:13—53:12, which many Jewish people struggle to ignore, describes the Messiah as despised, pierced for our transgressions, and heals us through His wounds. This idea that the Messiah must suffer and die is difficult for those who think more of the Son of Man in Daniel 7:13–14, who are given dominion over the nations."Christ" is from the Greek root word Christos; it is Greek for "anointed one," as "Messiah" is the Hebrew form.
"Explaining" is from the Greek root word dianoigo.
It means to open what has been closed. Metaphorically, it means to enlighten, to open one's mind. It is used in the story of the two disciples whom Jesus met after the resurrection; the men's eyes were opened (Luke 24:31) after Jesus opened the Scriptures to them (Luke 24:32). "Proving" is from the Greek root word paratithemi. It means to set something nearby; metaphorically, it means to explain or to set the meaning of something before someone else. The word is also used in Acts 14:23 of Paul's group's elders committed to the LORD.
Early church Christians worked very hard to evangelize Jerusalem with the gospel (Acts 5:28). They witnessed the gospel even if others blamed them, saying, “These people who have been turning the world upside down have come here also” (Acts 17:6). In the New Testament, the Gospel evangelism is explained in various ways.
The first meaning of evangelism is witnessing. Evangelism is witnessing the death and resurrection of Jesus Christ. Jesus commands his disciples to be his witnesses (Acts 1:8). The witness is responsible for sharing how their life has changed after encountering Jesus Christ. Second, it is preaching the gospel. “Now those who were scattered went from place to place, proclaiming the Word” (Acts 8:4). This verse emphasizes the proclamation of God regardless of difficulties. The proclamation of the Gospel means the proclamation of the good news. In the Old Testament, the word Gospel was used to convey the message of victory in a battle. The Psalms are used to proclaim God’s goodness and faithfulness.
Third, it explains and provides the Gospel. The apostles explained the gospel when they were preaching: “…explaining and proving that it was necessary for the Messiah to suffer and to rise from the dead” and saying, “This is the Messiah, Jesus whom I am proclaiming to you” (Acts 17:3). Fourth, it is testifying. Paul testified to the death and the resurrection of Jesus Christ when he was in Thessalonica preaching the Gospel (Acts 17:3). This verse tells us that Paul testified to the death and resurrection of Jesus based on the Bible and its authority. Paul received the revelation of the gospel, but he presented the gospel based on the teachings of the Bible. Fifth, it is teaching. Teaching is a part of evangelism (Matthew 28:20). Teaching is a tactical and systematic step in evangelism that helps non-Christians understand the Gospel better. The teaching focuses on the conveyance of the gospel. Other meanings of evangelism are arguing (Acts 18:4), proclamation (1 Corinthians 15:1), making disciples (Matthew 28:19), and edifying (2 Corinthians 5:11).
Today’s Prayer: Pray that non-Christians you know will be sensitive to hear the voice of the Good Shepherd and desire to be part of his flock.
Prayer Pointer: “The important thing is the posture of the heart. It is much easier to bow the knees than to the heart in submission to God. While the outward posture can be evidence of the inward spiritual attitude, it is not always so.” – Warren Wiersbe.
Bible Reading: Isaiah 39-40; Philippians 4
10월 8일 - 복음 전도
“뜻을 풀어 그리스도가 해를 받고 죽은 자 가운데서 다시 살아야 할 것을 증명하고 이르되 내가 너희에게 전하는 이 예수가 곧 그리스도라” – 행 17:3
바울이 유대인들이 많이 살고 있는 도시들과 비시디아 안디옥에서 설교한 내용이 이 구절에 나와 있습니다(행 13:26-47), 이사야 50:6에 보면 원수들이 메시야를 때리고 수염을 뽑고 침을 뱉는 한 인물을 대해 예언합니다. 유대인들이 무시하는 이사야 52:13-53:12은 우리를 위해 메시야가 멸시를 받고, 상처를 받으며 우리를 치유하는 분으로 묘사합니다. 메시아가 고난을 받고 죽어야 한다는 이 사상은 다니엘 7:13-14에서 열방을 다스리는 권세를 받은 인자를 생각하는 사람들에게는 이해하기 어려운 말씀입니다.
"그리스도"는 헬라어의 “리스토스”서 유래했고 "메시아"는 히브리어로 "기름 부음받은 자"라는 헬라어입니다. "뜻을 풀어"는 헬라어 “디아노이고”에서 유래헸는데, 닫힌 것을 연다는 의미가 있고 계몽하고 마음을 연다는 은유적인 표현입니다. 예수님께서 부활하신 후 만난 두 제자의 이야기에서 예수님이 사용하신 표현입니다. 예수님께서 그들에게 성경을 열어 풀어 주실 때 그들의 영안이 열렸습니다(눅 24:31). "증명하다"는 헬라어 “파라티테미”인데 말 그대로 근처에 무언가를 놓는 것을 의미히며 사람들 앞에서 무언가를 설명하거나 설정하한다는 은유적인 표현입니다. 이 단어는 사도행전 14:23에서 바울이 힘께한 동역자들이 에베소교회 장로들을 주님께 맡기면서 사용한 단어 입니다.
초대 교회 그리스도인들은 예루살렘에 사는 사람들에게 열심히 전도하며 복음을 전했습니다(행 5:28). 초대교회 성도들은 "천하를 어지럽게 하던 이 사람들이 여기도 이르매"(행 17:6)라고 할 정도로 비난을 받고 위험에 처한 가운데에도 복음을 증거했습니다. 신약성경에서 복음 전도는 다양하게 그 의미를 설명하고 있습니다.
복음전도의 첫 번째 의미는 증거하는 것입니다. 복음 전도는 예수 그리스도의 죽음과 부활을 증거하는 것입니다. 예수님은 제자들에게 그의 증인이 되라고 명령하십니다(행 1:8). 증인은 그리스도를 만난 후 삶이 어떻게 변했는지 나누어애 합니다. 둘째, 복음전도는 복음을 전파하는 것입니다. "그 흩어진 사람들이 두루 다니며 복음의 말씀을 전할대" (행 8:4). 이 구절의 핵심은 어떤 어려움속에서도 하나님의 말씀을 선포해야 한다고 강조합니다. 복음의 선포는 기쁜 소식을 선포하는 것입니다. 구약에서 복음이라는 단어는 전쟁에서 승리한 것을 전하는데 사용되었고. 시편에서 복음은 하나님의 선하심과 신실하심을 선포하는 데 사용되고 있습니다.
셋째, 복음전도는 복음을 설명하며 제시하는 것입니다. 사도들은 복음을 전파할 때 메시아이신 예수 그리스도가 고난을 받고 죽은 자 가운데서 다시 살아나야 할 필요가 있음을 설명하면서 "내가 너희에게 전하는 이 예수가 곧 그리스도라"(행 17:3)라고 증언 했습니다. 넷째, 복음전도는 증거하고 간증하는 것입니다. 바울은 데살로니가에서 복음을 전파할 때 예수 그리스도의 죽음과 부활을 증언하고 간증했습니다(행 17:3). 사도행전 17:3은 바울이 성경과 그 권위에 근거하여 복음을 증거했다고 말합니다. 그는 예수님의 복음의 계시를 받았지만 성경의 가르침에 근거하여 복음을 증거한 것입니다. 다섯째, 복음전도는 말씀을 가르치는 것입니다. 말씀을 가르치는 것은 전도의 중요한 부분이며(마 28:20), 불신자들이 복음을 잘 이해하도록 돕기 위한 전도를 위한 설명과 체계적인 복음 전파 단계를 의미합니다. 복음의 가르침에는 반드시 복음 전달에 초점을 맞추어야 합니다. 전도의 다른 의미는 토론(행 18:4), 선포(고전 15:1), 제자 삼는 일(마 28:19), 그리고 덕을 세우는 일(고후 5:11) 등이 있습니다.
성경 읽기: 이사야 39-40장; 빌립보서 4장
오늘의 기도: 당신이 알고 있는 비 그리스도인들이 선한 목자이신 그리스도의 음성에 민감하여 그리스도의 백성들이 되기를 원하는 마음을 주시도록 기도하십시오.
기도 지침: 기도에서 중요한 것은 마음의 자세이다. 하나님께 마음을 드려 순종하는 것 보다 무릎을 “꿇고 기도하는 것이 훨씬 더 쉬운 일이다. 외적 몸의 자세는 내적 영혼의 자세를 입증한다고 하지만 반드시 그런 것은 아니다. – 워렌 위어스비