August 11 - A Blessed Person
“Blessed is he whose transgressions are forgiven, whose sins are covered. Blessed is the man whose sin the LORD does not count against him and in whose spirit is no deceit.” – Psalm 32:1-2
This psalm is titled A Psalm of David. According to James Montgomery Boice, the Hebrew word for Contemplation (maskil) might be better understood as “instruction.” This is the first of twelve psalms with this title. It is full of instruction and contemplation and worthy of meditation, as indicated by the frequent repetition of Selah three times in only eleven verses.
The psalm does not tell us the specific occasion in David’s life that prompted this song. In Psalm 51 -written after David’s sin with Bathsheba and against Uriah - David promised to “teach transgressors Your ways” (Psalm 51:13), and this Psalm may fulfill that vow. John Trapp said that Psalms 32 and 51 are “tuned together.” “It is a Psalm of penitence, but it is also the song of a r ansomed soul rejoicing in the wonders of the grace of God. Sin is dealt with; sorrow is comforted; ignorance is instructed.” (G. Campbell Morgan). “This was Saint Augustine’s favorite psalm. Augustine had it inscribed on the wall next to his bed before he died to meditate on it better.” (James Montgomery Boice)
God wants to forgive sinners. Forgiveness has always been part of his loving nature. The Apostle Paul said in Romans that David was a blessed man. “David says the same thing when he speaks of the blessed man. “David says the same thing when he speaks of the blessedness of the man to whom God credits righteousness apart from work: ‘Blessed are they whose transgressions are forgiven, whose sins are covered. Blessed is the man whose sin the LORD will never count against him (Rom. 4:6-8). Blessing in the New Testament implies spiritual joy and gladness when God’s grace is intervened in human lives.
David mentioned twice in the passage that he was a blessed man (Romans 4:7-8). It was because he was forgiven only through faith, apart from his efforts. We find great truth and comfort through David that even though he was a great king and a faithful servant, he was ultimately only forgiven through faith (Psalms 32:1-2).
We can do nothing to be forgiven by God. Our only hope is to believe in Jesus Christ, God's righteousness. A sinner is righteous before God only if they believe in Jesus Christ. The Bible also tells us that salvation comes only from faith. Churches today need to teach this truth more than anything else. We should know that we are sinners and cannot be saved by our deeds. Only God’s grace and righteousness save us. “And be found in him, not having a righteousness of my own that comes from the law, but that which is through faith in Christ—the righteousness that comes from God is by faith” (Philippians 3:9).
Therefore, Jesus saves us not because of our deeds but because of His mercy. “He saved us, not because of righteous things we had done, but because of his mercy. He saved us through the washing of rebirth and renewal by the Holy Spirit” (Titus 3:5). Abraham, David, and all Gentiles were saved by their faith and received righteousness from God. “And without faith, it is impossible to please God, because anyone who comes to him must believe that he exists and that he rewards those who earnestly seek him.” (Hebrews 11:6)
Today’s Prayer: Pray that your church members will be faithful in managing their resources and cheerful in bringing their tithes and offerings to the LORD (2 Corinthians 9:7).
Prayer Pointer: If we conceive prayer as a means of acquiring things from God, we trivialize prayer. - Walter Liefeld
Bible Reading: Psalm 90-92; Romans 11:1-21
8월 11일 - 복있는 사람
“허물의 사함을 받고 그 죄의 가리움을 받은 자는 복이 있도다 마음에 간사가 없고 여호와께 정죄를 당치 않은 자는 복이 있도다” - 시 32:1-2
이 시편은 단순히 “다윗의 시편”이라고 제목이 붙어 있습니다. 묵상을 의미하는 히브리어 마스킬은 교훈이라는 말로 이해할 수 있다고 제임스 몽고메리 보이스는 주장하고 있습니다. 이 시편은 12편의 교훈 시편 중에 제일 먼저 나오는 시편입니다. 여기의 말씀은 교훈과 묵상으로 되어 있고 11절중에서 셀라가 3번 반복되는 묵상 시편입니다.
이 시편 속에는 다윗이 노래할 만한 구제적인 사건이 기록되지 않고 있습니다. 다윗이 밧세바와 우리아에게 범죄한 후 기록된 시편으로 "범죄자에게 주의 도를 가르치리니"(시 51:13)라고 약속한 것으로 보아 다윗이 서원한 것을 실행한 시편입니다. 요한 트핍은 시편 32편과 시편 51편은 함께 조율된 시편이라고 말하고, 캠벨은 “이것은 참회의 시편이지만, 또한 하나님의 은혜의 경이로움을 기뻐하는 대속의 영혼의 노래이기도 하다. 죄는 다루고, 슬픔의 위로를 받으며 무지함을 깨닫는다"고 말했고, 몽고메리 보이스는 "이것은 성자 어거스틴이 가장 좋아하던 시편으로 어거스틴은 죽기 전에 침대 옆 벽에 이 시편을 더 묵상하기 위해 새겼놓았습니다"라고 말했습니다.
하나님은 죄인들을 용서하기 원하시며 용서는 언제나 하나님의 사랑의 속성 중 하나입니다. 사도 바울은 로마서에서 다윗은 복이 있는 자라고 언급합니다. 다윗도 복이 있는 사람에 대해 말할 때에 바울과 같은 말을 합니다. "만일 한 것이 없이 하나님께 의로 여김을 받은 사람의 행복에 대하여 다윗의 말한 바 그 불법을 사하심을 받고 그 죄의 가리움을 받는 자는 복이 있고 주께서 그 죄를 인정치 아니하실 사람은 복이 있도다”(롬 4:6-8). 신약의 말씀에서는 복은 하나님의 은혜가 인간의 삶에 관여할 때 나타나는 영적인 기쁨과 즐거움을 의미합니다.
다윗은 로마서 4:7, 8에서 자신이 복이 있는 사람이라고 두 번 언급합니다. 그 이유는 자신의 노력과는 관계없이 오직 믿음으로 죄 사함을 받았기 때문입니다. 우리는 다윗이 위대한 왕이자 신실한 종의 삶을 살았음에도 불구하고 궁극적으로 믿음을 통해서만 용서를 받은 다윗을 통해서 그리스도 안에 있는 위대한 진리와 위로를 발견합니다 (시 32:1-2).
우리는 하나님의 용서를 받기 위해 할 것이 아무것도 없습니다. 우리의 유일한 소망은 하나님의 의가 되시는 예수 그리스도를 믿는 것 뿐입니다. 죄인은 오직 예수 그리스도를 믿음으로 하나님 앞에서 의로운 사람으로 설 수 있습니다. 성경은 구원은 오직 믿음으로 가능하다고 말합니다. 오늘날 교회는 이 진리를 바로 가르치는 것이 중요합니다. 우리는 죄인이며 우리 행위로 구원받을 수 없음을 알아야 합니다. 오직 하나님의 의와 은혜만이 우리를 구원합니다. "그 안에서 발견되려 함이니 내가 가진 의는 율법에서 난 것이 아니요 오직 그리스도를 믿음으로 말미암은 것이니 곧 믿음으로 하나님께로서 난 의라" (빌 3:9).
그러므로 예수님은 우리의 행위 때문이 아니라 하나님이 자비하심 때문에 구원하십니다. "우리를 구원하시되 우리의 행한 바 의로운 행위로 말미암지 아니하고 오직 그의 긍휼하심을 좇아 중생의 씻음과 성령의 새롭게 하심으로 하셨나니”(딛 3:5). 아브라함과 다윗과 모든 이방인들이 믿음으로 구원을 받았고, 하나님의 의를 얻었습니다. "믿음이 없이는 하나님을 기쁘시게 할 수 없나니 이는 그에게 오는 자는 반드시 그가 계신 것과 그가 자기를 찾는 자들에게 상을 주신다는 것을 믿어야 함이라." (히브리 11:6)
오늘의 기도: 당신 교회 교우들이 자신들의 개인적 자원들을 잘 관리하고 십일조와 헌금을 주님께 기쁘게 드리도록 기도하십시오 (고후 9:7).
기도 지침: 만일 기도를 기본적으로 하나님으로부터 어떤 것을 얻기 위한 수단으로 이해한다면 우리는 기도를 사소한 것으로 보게 된다. – 월터 라이펠드
성경 읽기: 시편 90-92편; 로마서 11:1-21
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